Identifikace úrovně stresovanosti žáka ve škole

22. října 2010 v 17:49 | Prof.PhDr.Rudolf Kohoutek,CSc.

Každý stres má svou odezvu tělesnou, kognitivní, emoční a konativní. Záleží na konkrétním typu psychiky a osobnosti žáka ve které oblasti se stres bude projevovat nejvíce.
Kvalitu, kvantitu a konkrétní symptomy stresovanosti žáků ve škole můžeme zjišťovat metodou pozorování, rozhovoru a dotazníku:

Pociťuje strach (vnitřní napětí) z problémů ve škole.
Často po vyučování cítí únavu až vyčerpání.
Bojí se časového tlaku, časové tísně.
Vyučování ho většinou nezajímá.
Má často pocit, že školní úkoly nestihne plnit a nezvládne.
V noci se budí se zápornými myšlenkami na školu.
Má neustále pocit přetíženosti školními úkoly a povinnostmi.
Má dojem, že škola má záporný vliv na zdraví.
Bojí se úrazu ve škole.
Bojí se, že onemocní nějakou přenosnou chorobou.
Často cítí rozčilení z problémů ve škole.
Má ve škole výrazně neoblíbený předmět.
Bojí se některých učitelů.
Je zvýšeně lekavý(á).
Cítí se ve škole osaměle, izolovaně.
Stěžuje si na vnitřní neklid.
Často pláče.
Trpí úzkostmi.
Má zvýšený neuroticismus.
Často nemůže večer usnout.
Mívá děsivé sny.
V noci se často probouzí.
Stýská si.
Pociťuje deprimovanost
Má dojem ponižováni a zesměšňováni spolužáky.
Stěžuje si, že nemá ve škole kamarády (kamarádky).
Má ve škole dojem dehostenování učiteli.
Bojí se záporného hodnocení ze strany učitelů.
Pociťuje ve škole šikanu.
Setkává se s verbální agresivitou ve škole.
Setkává se ve škole s stresující brachiální agresivitou.
Mívá ve škole často bolesti hlavy.
Ve stresu hledá ,,pomoc" či východisko v kouření, drogách, alkoholu.
Nerad(a) chodí do školy.
Už se někdy dopustil(a) záškoláctví.

Stresy ve škole v současné době podle svého názoru:

1. všechny výborně zvládá
2. většinou dobře zvládá
3. s vypětím ještě zvládá
4. málo zvládá
5. nezvládá
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama