SCHEMA ROZHOVORU SE ŽÁKY A ŽÁKYNĚMI

21. ledna 2010 v 12:06 | Prof.PhDr.Rudolf Kohoutek,CSc.
SCHEMA ROZHOVORU se osvědčilo zejména při poznávání psychiky a osobnosti žáků v pedagogicko psychologickém poradenství a na školách.

SCHEMA ROZHOVORU

Jméno a příjmení:

Kontakt, spolupráce:

Ladění a výraz:

Tělesná čistota a
upravenost :


Ráz chování:

Zdravotní stav (objektivní i subjektivní potíže):

Rodina:

Otec:

Matka:

Sourozenci:

Příbuzní:

Rodinné vztahy:

Povinnosti v rodině (pomoc rodičům):

Domácí příprava na školu:

Pobyt venku (s kým a jak dlouho):

Kamarádi (parta):

Nepřátelé (posměváčci apod.):

Tresty: Odměny: Kapesné:

Z čeho má do budoucna největší strach?

Škola (co ho ve škole baví a co ne):

Má ve škole přezdívku? Jakou ?

Třídní učitel:

Jiní učitelé:

Výchovný poradce:

Vztah ke škole:

Oblíbené předměty:

Neoblíbené předměty:

Zameškané hodiny (počet za čtvrtletí):

-Omluvené:

-Neomluvené:

Stav školních sešitů:

Oblíbení spolužáci a spolužačky:

Neoblíbení spolužáci a spolužačky:

Postoj ke známkám a hodnocení školy:

Známka z chování:

Horší známky z předmětů:

Doučování:

Denní režim:

Mimoškolní činnost:

Kroužky, kluby:

Družina mládeže:

Oblíbené činnosti a hry:

Neoblíbené činnosti:

Víkend, prázdniny:

Tři největší životní přání:

Profesní či studijní přání:

Souhlas či nesouhlas rodičů s profesním či studijním přáním:

Předpokládaná úspěšnost ve studiu a v profesi:

Doplňková témata:

Zlatý věk:

Vztah ke zvířatům:

Koho by sis vybral
na pustý ostrov?

Tři nejkrásnější sny:

Tři přání :



Posuzovací stupnice chování klienta či klientky při šetření


Příjmení Jméno

datum a místo narození

Škola

Bydliště


Pozorované chování je třeba u příslušného stupně zakroužkovat, podtrhnout a případně doplnit


Chování při vyšetření


1. Mimořádně ochotně spolupracuje
2. Velmi dobré
3. Normální
4. Slabší, odtažité, neochotné
5. Nepřizpůsobivé, negativistické, bez zábran


Pozornost

  1. Mimořádně dobrá, soustředěná na jednu i více činností
  2. Velmi dobrá
  3. Dobrá, průměrná
4. Slabá, málo soustředěná, těkavá
5. Velmi špatná, nesoustředěná


Osobní tempo


1. Mimořádně rychlé
2. Velmi dobré
3. Průměrné
4. Volnější, pomalejší
5. Nápadně zdlouhavé


Řeč a písmo

  1. Vyjadřuje se slovem i písmem výborně, bez závad a poruch.
  2. Vyjadřuje se slovem i písmem velmi dobře.
  3. Vyjadřuje se slovem i písmem dobře, bez patrných poruch.
  4. Má závady a poruchy v řeči psaní i mluvené. Upřesněte: ……………………………………………………………………………
  5. Má vážné závady a poruchy v řeči psané i mluvené. Upřesněte: …………………………………………………………………


Motorika

  1. Normální, bez nápadností
  2. Klidná a obratná
  3. Průměrná
  4. Neobratná, neklidná
5. Velmi neklidná a neobratná



Výkon podle kvality


  1. Mimořádně pečlivá kvalita
  2. Velmi dobrá kvalita
  3. Průměrná, vyhovující kvalita
  4. Slabší kvalita výkonu
  5. Nekvalitní výkon


Sebedůvěra


1. Mimořádně dobrá
2. Velmi dobrá
3. Průměrná
4. Slabší
5. Snížená, pocity méněcennosti




ZÁVĚRY (nález)



DOplňky a další připomínky: např. konstituce, zdravotní stav, nápadnosti a handicapy v somatické oblasti, výška, hmotnost, smyslové (např. zrakové, sluchové) zvláštnosti, levá lateralita, neurotické projevy, oblečení, obutí, vzhled, osobní hygiena...................................................................................................................................
.............................................................................................................................................


Datum šetření

Příjmení a jméno vyšetřujícího a jeho profese


Literatura

KOHOUTEK, R. Poznávání a utváření osobnosti. Brno. Akademické nakladatelství CERM,2001.
275 stran. ISBN 80-7204-200-9.
 

7 lidí ohodnotilo tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama